درزگیر های عایقی و آلومینیومی

نوار درزگیر  آلومینیومی

نوار درزگیر آلومینیمی در دو نوع ساده ومسلح قابل عرضه می باشد که نوع مسلح آن ازجنس فایبرگلاس بوده ودارای استحکام بالاتری است و برای درزگیری کانال ها و عایق های با روکش آلومینیوم مورد استفاده قرار می گیرد.

نوارچسب(تیپ) درزگیر آلومینیومیِ جهت عایق الاستومریک: 

این نوار چسب آلومینیومی برای درزبندی و حتی آببندی و هوابندی درزهای اتصال(از جمله درزهای اتصال عایق الاستومریک) به وفور به کار می رود. 

ساختار نوار درزگیر الومینیومیِ عایق الاستومریک از فویل آلومینیوم مجهز به آستری که باعث تقویت نوار درزگیر می گردد،تشکیل شده است. 

جنس مواد چسبیِ نوار درزگیر آلومینیومیِ عایق الاستومریک ،از نوع چسب پایه رزین بوده و میزان چسبناکیِ ان بسیار بالا می باشد. 

نوار چسب آلومینیومیِ عایق الاستومریک بصورت رولی و در طول های ۲۵ و ۵۰ یار تولید و به بازارمصرف عرضه می گردد. 

عرض های استاندارد و موجود در بازار مربوط به این نوارچسب عایق الاستومریک ۵-۷و ۱۵ سانتیمتر می باشد،اما محدودیتی در تولید و ارایه ی رولهای این نوع نوارچسب عایق الاستومریک وجود نداشته و به هر میزان که کارفرما یا پشتری سفارش دهد قابل تولید و عرضه می باشد. 

جنس نوارچسب آلومینیومیِ عایق الاستومریک دارای دوام و استحکام خوبی می باشد.با توجه به این ویژگی،می توان به حُسنِ دیگرِ آن اشاره نمود که علیرغم محکم بودنِ چسب و چسبندگیِ بالا،در هر مقطعی که نیاز به چسباندنِ نوارچسب،رفع گردید به راحتی می توان آنرا با دست برش داد و نیازی به کاتر یا قیچی وجود ندارد. 

جنس نوارچسب درزگیر آلومینیومی عایق الاستومریک ،هم از فویل آلومینیوم ساده(غیرمسلح) و هم از فویل آلومینیوم نخدار(مسلح) قابل تولید می باشد. بدیهی است عمرمفید و دوام نوار چسب آلومینیومیِ نخدار(مسلح) بیشتر و بالاتر از نوعِ ساده ی آن می باشد. 

چسبندگیِ بالای چسبِ نواردرزگیر آلومینیومیِ عایق الاستومریک ،باعث می شود،درزهای نقاط اتصال از نفوذ آب باران و برف و دیگر عوامل فرسایشی از قبیل سرما و گرما در امان مانده و طول عمر عایق الاستومریک بر روی سطحِ مورد مصرف به مراتب بالاتر رود. 

شایان ذکر است از نوار درزگیر آلومینیومی،علاوه بر درزبندیِ عایق الاستومریک در درزبندیِ جاهاییکه با عایق پشم شیشه و پشم سنگ عایق شده اند و همچنین درفواصلِ اتصالیِ فایبر گلاس ها و نیز در ساختار و گوشه های کانال های پیش عایقِ پلی اورتان استفاده می گردد. 

رطوبت،برودت و حرارت لوله های سرد و گرمِ موتورخانه ها پس از اجرای عایق الاستومریک و درزبندی با نوار چسب آلومینیومی تاثیری در افت کیفیتِ این نوار درزگیر ندارد. 

نوار درزگیر آلومینیومیِ عایق الاستومریک ،علاوه بر سیستم هایی که با عایق الاستومریک عایق بندی شده اند در صنایع دیگری مثلِ خودروسازی، مخابرات،برق،الکترونیک و دیگر صنایع مرتبط با ساختمان سازی نیز کاربرد دارد.

 

error: این محتوا حق کپی رایت دارد