نوار درزگیر الاستومری

از جنس خود عایق بوده و به صورت چسبدار مسلح عرضه می شود، و در ضخامت ها و عرض های مختلف قابل تولید می باشد.

 نوار درزگیر عایق الاستومریک : 

بعد از نصب و چسباندن عایق الاستومریک بر روی سطوح مورد نظر،برای اتمام کار و پوشاندنِ درزهای نقاط اتصال که بصورت لب به لب به هم متصل شده اند نیاز به نوار درزگیر عایق الاستومریک می باشد.  

استفاده از نوار درزگیر عایق الاستومریک باعث جلوگیری از هدررفت و اتلاف انرژی که از درزهای باقیمانده از عملیات عایق کاری باقیمانده است می شود. 

نوار درزگیر عایق الاستومریک بصورت رولی و در طول ۱۰ متر تولید می گردد. 

ضخامت نوار درزگیر عایق الاستومریک در حد ۳میلیمتر می باشد. 

لازم به ذکر است نوار درزگیر عایق الاستومریک در انواع ساده، نخدار (مسلح) و فویل دار(آلومینیومی) قابل تولید و مصرف می باشد. 

نوار درزگیر عایق الاستومریک برای پوشش درزِ هر دو نوع عایق رولی و لوله ای امکانِ کاربرد دارد. 

از جمله مزایای نوار درزگیر عایق الاستومریک ،همجنس بودنِ آن با خودِ عایق الاستومریک می باشد.این مزیت هم باعث افزایش راندمان در صرفه جویی از انرژی می باشد و هم در زیبایی و تناسب نمای نقطه ی اتصال با کلِ ساختار عایق الاستومریک موثر می باشد. 

خصوصیتِ ضد حریق یودنِ نوار درزگیر عایق الاستومریک آنرا در برابر محصولات مشابه از قبیل نوار درزگیر برزنتی و نوار درزگیر آلومینیومی، بارزتر می نماید. 

نوار درزگیر عایق الاستومریک مقاومت خوبی در برابر برودت و حرارت داشته و بازه ی مقاومت دماییِ آن بین ۲۰۰- تا ۱۵۰+ درجه سانتیگراد می باشد. 

استحکام و پایداریِ نوار درزگیر عایق الاستومریک نیز جزو خصوصیات مثبت آن به شمار می آید بطوریکه این قوام باعث جلوگیری از هرگونه پارگی و گسستگی می شود. 

به صراحت می توان اذعان نمود ویژگیِ ضدآب بودنِ عایق الاستومریک ،باعث ممانعتِ هرگونه تعرق در اطراف نوار درزگیر عایق الاستومریک و روی درزهای نقاط اتصال می گردد.این ویژگی با جلوگیری از رسیدن آب و رطوبت به بدنه ی اصلیِ تاسیساتی که عایق الاستومریک روی آن نصب شده،باعث افزایش طول عمر مفید تجهیزات( مثلِ خودِ لوله ها و کانالها)می گردد. 

ضریب هدایت و انتقال دمای نوار درزگیر عایق الاستومریک از خود بسیار پایین بوده و نقش حفاظت دمایی از تاسیسات را به عهده دارد. 

دوستدارِ محیط زیست بودنِ نوار درزگیر عایق الاستومریک  آنرا نسبت به دیگر نوارهای درزگیر شاخص تر نموده است. 

با استفاده از نوار درزگیر عایق الاستومریک ،نواحیِ اتصال عایق الاستومریک از هرگونه پارگی،ریش شدن و خوردگی در امان بماند. 

عرض های نوار درزگیر عایق الاستومریک ۳ و ۵ سانتی متر می باشد. 

طول هر رول درزگیر عایق الاستومریک نیز ۱۰ متر می باشد. 

error: این محتوا حق کپی رایت دارد